مراقبت و استفاده از قالي ها و فرش هاي شرقي

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مراقبت و استفاده از قالي ها و فرش هاي شرقي

۷ بازديد

درين نوشته‌ي‌علمي قاليشويي و شستشوي فرش بهترين قاليشويي در مشهد به ارزيابي نگهداري و به كار گيري از قالي ها و فرش هاي شرقي ميپردازيم.

 
خاك گيري فرش:

يك راه و روش بي آلايش براي محاسبه واحد سنجش آلودگي و گرد و غبار بر روي فرش شرقي جانور است. براي اين مراد فرش را بلند فرماييد و با كف دست سفت بر روي آن بكوبيد, در شرايطي كه گرد و غبار از روي فرش ازجا پريد, فرصت وكيوم نمودن فرش رسيده ميباشد.
فرش شرقي را به آرامي و با تمركز وكيوم كنيد و آنگاه فرش را برگردانده و طرف ديگر را به همين طريق وكيوم كنيد.
بسته به ترازو استعمال از فرش , بايستي هر ۴ هفته يك توشه فرش را وكيوم نمود اما گر فرش بيش تر از حد به وسيله كودك ها و حيوان‌ها خانگي آيتم استعمال قرار گيرد, زود به زود بهتر ميباشد وكيوم گردد.
شما همينطور مي‌توانيد فرش خويش را بر روي نرده اي قرار داده و با عصا به دو طرف فرش ضربه بزنيد تا گرد و غبار از الياف فرش غير وابسته خواهد شد.
اين نحوه به فرش شما جراحت نمي رساند و عميقا جمع هاي خاك جانور در الياف فرش را به صورت مؤثر رها مي سازد.
 
لكه برداري سريع:با يقين در بخش اعظمي از مقاله‌ها شستشوي فرش اين زمينه را خوانده ايد كه شستشوي فرش و لكه بردراي بايستي در اسرع وقت صورت بپذيرد.
لكه برداري سريع ، فرآيند لكه برداري را سهل مي نمايد.و قابليت و امكان ثبت لكه روي فرش كمتر ميگردد.
يك لكه كه بر روي فرش شرقي شما مي نشيند, مي‌تواند بسيار سرسخت باشد و رنگ طبيعي اين فرش ها به آساني به وسيله لكه هاي گوناگون زير تأثير قرار مي‌گيرند.
تمامي ي فرش هاي شرقي لانولين يا اين كه روغن هاي طبيعي را دارا مي‌باشند كه تحت عنوان يك حفظ كننده طبيعي فعاليت مي نمايد و يك بازدارنده طبيعي در قبال لكه ها ميباشد.
ميكسي از ۳/۴ آب و ۱/۴ سركه سپيد را جهت لكه بري به كارگيري فرماييد.
سركه هم تحت عنوان يك تميز كننده و هم از در ميان غالب بوي بد فرش به كار گيري ميگردد. اعتنا نمائيد كه بيش تر از حد از سركه استعمال نكنيد.
يا اين كه به آساني بوي بد لكه را با بوي حاذق سركه جابه جا ننماييد. به خيال و خاطر داشته باشيد كه فرش شما بوسيله رنگ هاي گياهي طبيعي پيراسته گرديده است كه به راحتي به وسيله مواد شستشو شيميايي كار كشته قادر است رنگ خويش را از دست دهد.
 
حفظ درست فرش:

برخلاف فرش هاي مصرف شده در خانه خويش (فرش هاي بي آلايش) , شما نبايد هيچ وقت فرش شرقي را بوسيله ماشين بخار يا اين كه امكانات ماهر شستشوي فرش , پاك فرمائيد.
رنگ هاي طبيعي و حساس دست‌ساز به وسيله گرما و ماشين هاي بخار ذيل تأثير قرار ميگيرند. همينطور, به از در ميان بردن لكه ها از روي فرش خويش توجه كنيد . مجال كم آب شدن فرش خويش را بوسيله يك حرفه كوتاه نمائيد تا با قضيه دور از شوخي كپك زدن مواجه نشويد.
شايسته ترين رويكرد در شستشوي فرش هاي دستباف, سپردن اين قالي ها به قاليشويي هاي داراي اعتبار و گواهينامه دار است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.