2 روش كاربردي تميز كردن لكه نوشابه از روي فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

2 روش كاربردي تميز كردن لكه نوشابه از روي فرش

۲۹ بازديد

طريق اول پاك كردن نوشابه روي فرشنمك ماده بسيار نيكي براي تميز كردن هر سيرتكامل لكه از روي فرش و مبل ميباشد. بهترين قاليشويي در مشهد ضمنا اين ماده طبيعي ميباشد و به الياف فرش نيز زخم نمي‌رساند. اما از اين طريق هم وقتي شايسته ترين فيض را مي گيريد كه در دقايق نخستين ريختن نوشابه روي فرش از آن به كارگيري فرماييد.
براي نظافت كردن اين لكه به نحوه نمك‌پاشي به يك اسفنج منزه تر، آب گرم و پارچه حوله‌اي سپيد نياز داريد. آغاز لكه را با يكدست پاك كم آب كرده و روي آن را نمك بپاشيد. پس از يك سري دقيقه با اسفنج پاك و مرطوب روي لكه را مالش دهيد. آنگاه در پايان با آب گرم و پارچه حوله‌اي نمك و نوشابه را از روي فرش تميز نمائيد.

طرز دوم نظافت كردن نوشابه از روي فرشگاهي پيش ميايد كه مالك‌منزل نظافت كردن لكه نوشابه را به بعداز رفتن مهمان‌ها موكول نمايد. در‌اين حالت لكه نسبتاً كهن مي‎ خواهد شد و نظافت كردن آن با مواد طبيعي و آب معمولي قابليت و امكان‌پذير وجود ندارد. درين حالت مي بايست از يك شوينده شيميايي به اسم ريكا به كار گيري فرماييد. مخلوط يك قاشق ريكا با يك جام آب گرم محلولي به شما مي دهد كه تميز كردن لكه نوشابه را بي آلايش‌خيس مي‌نمايد.
اين ادغام را در قوطي اسپري ريخته و آن را روي لكه بپاشيد. بعد از آن با يك دستمال حوله‌اي سپيد فرش را پاك فرماييد. طبيعي ميباشد كه بعداز استعمال از ريكا، الياف فرش كفي گردد. بدين ترتيب بعد از منزه شدن لكه، با يك دست سپيد آن را كم آب نمائيد.
در پايان اين نكته را يادآور مي‌شويم كه هنگامي لكه نوشابه هنوز مرطوب ميباشد و كم آب نشده هيچ گاه آن را با پارچه حوله‌اي و اسفنج مالش ندهيد. فشار بيشتراز حد به‌اين لكه موجب مي شود نوشابه به لايه‌هاي عميق فرش نفوذ كرده و به آن جراحت برساند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.