عوامل موثر بر پرزدهي فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

عوامل موثر بر پرزدهي فرش

۳۲ بازديد

پرزدهي فرش يك كدام از اشتباهات رايجي ميباشد كه در به كارگيري از فرش‌هاي ماشيني پيش ميايد. بهترين قاليشويي در مشهد براي اينكه سرگرم اين زمينه نشويد، پيش از خريد فرش ماشيني بايستي خصوصيت‌هاي فرش را نظارت نمائيد تا خريد موفقي را تجارب فرمائيد. درين مقاله كارداران موءثر بر پرزدهي فرش را معرفي ميكنيم، با ما ياور باشيد تا داده ها دقيقي در اين مورد استحصال فرمائيد.
آهارنخوردن فرشيك كدام از عواملي كه منجر ميشود با به كار گيري از فرش‌هاي ماشيني پرزهاي متعددي از سطح فرش مستقل گردد هيت ست نكردن آن ميباشد. درين پروسه بافت دروني نخ ريسيده گرديده، به وسيله حرارت و بخار زياد ثبت ميگردد. در صورتي اين روند به خير و خوبي اعمال نشود، اليافي كه زير نفوذ آهار قرار نگرفته‌اند موجب پرزدهي فرش‌هاي ماشيني مي شوند.به همين برهان ساخت و ساز كنندگان از دستگاه‌هاي امروزي به كار گيري مي‌نمايند كه‌اين نقص‌ را رفع نمايند.
تراكم و تعداد كتف فرشيكي از ديگر از كارداران مهمي كه بر پرزدادن فرش اثر متعددي داراست تعداد كتف و تراكم فرش ميباشد. يعني هرچقدر تراكم فرش و تعداد كتف‌هاي آن فراتر باشد، ترازو پرزدهي فرش كاهش پيدا مي‌نمايد. برعكس اين مورد هم درستگو ميباشد. به همين استدلال پيشنهاد مي كنيم خريد فرش‌هاي ۱۲۰۰شانه و ۱۰۰۰ را جايگزين فرش‌هاي ۷۰۰ كتف فرمائيد كه چگونگي نخ مطلوبي ندارد.
كالا الياف نخچگونگي و متاع اليافي كه براي ساخت و ساز فرش آيتم استعمال قرار مي گيرد جزو عامل ها اثرگذار بر پرزدهي آن ميباشد. در بافت فرش‌هاي ماشيني از نخ‌هاي اكريليك با كيفيت استعمال مي شود و منجر مي شود اين فرش‌ها ماندگاري و دوام بالايي داشته باشند. البته فرش‌هايي كه با نخ آكرليك ايجاد مي گردند به بازه يكسري هفته پرزدهي دارا‌هستند.
چه‌گونه از پرزدادن فرش پرهيز كنيم؟عواملي كه اسم برديم انگيزه‌هاي مهم پرزدادن فرش ميباشد، ولي ممكن ميباشد فرش را خريداري فرمائيد فارغ از اينكه بدين كارداران دقت فرمائيد. درين مواقع مايحتاج ميباشد با شيوه هاي در اختيار گرفتن پرزدهي فرش آشنا باشيد كه به دنبال به آن اشاره ميكنيم.• با به كارگيري از كتف‌هاي منحصربه‌فرد، فرش را در جهت خواب آن كتف فرمائيد تا پرزها را جداگانه نمائيد.• يك دستمال مرطوب را در جهت پرزهاي فرش بكشيد تا پرزها به سطح دستمال بچسبد.• يك كيسه گرمابه را تر نمائيد و روي سطح فرش بكشيد.• از غلتك‌هاي چسبنده استعمال نمائيد. اين غلتك‌ها كاغذ‌هايي دارا‌هستند كه با تكان كردن روي فرش موجب چسبيدن پرز فرش به كاغذ‌هاي غلتك مي گردد و پرزدهي آن را معدود مي‌نمايد.• با استعمال از فوم فرش مي‌قدرت ترازو فشاري كه در تاثير شيوه‌ رفتن به فرش وارد ميگردد و پرزدهي آن را در اختيار گرفتن كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.