خواب فرش چيست؟

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

خواب فرش چيست؟

۱۶ بازديد

خواب فرش چيست؟

خواب فرش از كلماتي ميباشد كه همگي ما بارها آن را شنيده‌ايم. بهترين قاليشويي در مشهد از فرش‌ها و قالي‌كوچك‌هاي ديرين كه از الياف پشم تنظيم ميشد تا گران قيمت‌ترين بافته‌هاي ابريشمي، تمامي جا سخن از روش يا اين كه خواب قالي ميباشد. موضوعي كه به بافت و گره‌هاي فرش بستگي داراست و رعايت آن بر ارتفاع قدمت فرش اضافه مي‌نمايد.
در‌اين مقاله علاوه بر تحقيق اين مسئله به موردها پايين نيز مي پردازيم:
خواب فرش چيست و چه تاثيري در زيبايي آن داراست؟چرا نبايد خواب الياف فرش را بر هم زد؟اثر جارو زدن نادرست در به هم تناول كردن خواب الياف فرش چيست؟اين مقاله را با هم رسيدگي كنيم؟
خواب فرش چيست؟جهت الياف فرش كه آن را خواب يا اين كه خط مش فرش مي گويند مدام اثر متعددي در عالي چشم شدن طرح و نقش ظاهري آن داراست. البته در مثال‌هاي بافته گرديده با الياف درخشان مانند فرش ابريشم و در متن‌هاي خالي از نقش، بيشتر جلوه دارااست. رعايت اين خواب منجر ميشود رنگ و طرح قالي عالي و در صورت اساسي آن چشم خواهد شد.
راجع‌به گونه هاي تابلو فرش اين مورد بيشتر مصداق دارااست. بخش اعظمي از سايه پر‌نور‌ها و جزئيات نقش فرش را درصورتي كه خواب آن رعايت گرديده باشد عالي مي‌اقتدار رويت كرد.
در زمينه ي قسمت‌هاي معمولي بافت متن قالي نيز، رعايت خواب الياف منجر جلوه خوب و نماي منزه آن گردد.
قاليشوييدر حالتي‌كه خواب فرش بر هم بخورد…البته هنگامي از بر هم تناول كردن خواب الياف بافت فرش كلام ميكنيم، صرفا زيبايي و جلوه ظاهري مطرح وجود ندارد. بلكه اين زمينه بدون شك بر دوام و ارتفاع قدمت آن هم اثرگذار بوده و به شكسته شدن تدريجي تارهاي بافت سبب ساز مي شود. عاملي كه از دوام و يكپارچگي فرش مي‌كاهد. همين‌طور سبب ساز ميشود غبار و ذرات آلودگي به فضاي ميان الياف نفوذ كرده و منجر پوسيدگي تدريجي آن خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.