روش هاي نگهداري از فرش دستباف به توصيه كارشناسان قاليشويي

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

روش هاي نگهداري از فرش دستباف به توصيه كارشناسان قاليشويي

۷ بازديد

از فرش هاي دستباف خويش به طريق درست محافظت نمائيد بهترين قاليشويي در مشهد  تا ارتفاع قدمت و دوام ماندگاري آن‌ها ارتقاء پيدا نمايد.
يك كدام از كالاهاي باارزش و زينتي خانه، فرش دستباف است. در صورتي‌كه در مراقبت فرش دستباف، نحوه هاي آن را رعايت نماييم ميتوانيم تا سال هاي از زيبايي و جلال اين فرش اصيل لذت ببريم. به‌دنبال به يكسري نحوه مهم در محافظت از فرش دستباف مي‌پردازيم:
پهن كردنيك كدام از نكات محافظت فرش دستباف، پهن كردن آنهاست. اشكار ميباشد در صورتيكه فرش دستباف جوري پهن گرديده باشد كه در معرض بدون واسطه آفتاب باشد به ندرت و مرور فرصت رنگ پريده مي‌گردد و از بها آن كاسته مي‌شود.
براين اساس فرش دستباف را در معرض بي واسطه فروغ آفتاب پهن فرمائيد.
براي اين خواسته مي‌توانيد هر از چندين گهگاه فرش را سرو ته فرماييد تا صرفا يك بخش آن در معرض آفتاب نباشد.
يكي از ديگر از نكات اساسي در موضوع پهن كردن، قرار ندادن اجسام سنگين مانند مبل يا اين كه كمد ديواري بر روي فرش دستباف است.
جسم سنگين با فشار آوردن به فرش به الياف فرش صدمه زده و سبب ساز له شدگي فرش مي شود.
سازه به كارشناسان قاليشويي افرا پيشنهاد ميشود از قرار دادن جسم تر مانند گلدان بر روي فرش يا اين كه مجاورت فرش دستباف پرهيز كنيد.
چون كه رطوبت گلدان منجر پوسيدگي و در غايت بيدزدگي فرش دستباف مي شود.
 جارو كردنيك كدام از بخش هاي حساس فرش، ريشه آن ميباشد. حفظ ريشه فرش دستباف به قدمت و زيبايي آن ياري اكثري مي كند. بدين ترتيب هيچ زمان ريشه فرش را جاروبرقي نكنيد چون كه مكش شديد جاروبرقي منجر پاره‌گي ريشه هاي مي شود. براي پاك كردن فرش، جاروي دستي توصيه ميشود. از جاروبرقي با به دور خيلي تند و همينطور از جارو با برس چرخ دنده اي به كارگيري نكنيد. هيچ وقت براي جارو كردن فرش شتاب ننماييد و با صبر اين فعاليت را اعمال دهيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.