پاك كردن لكه خون خشك شده از فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

پاك كردن لكه خون خشك شده از فرش

۹ بازديد

تميز كردن لكه خون از فرش به عبارتي لحظه كه لكه بهترين قاليشويي در مشهد  خون نو ميباشد، ميتوان بيان كرد بسيار معمولي ميباشد بلكه با دستمال نم دار يا اين كه اسكاج كف دار به عبارتي بخش را ميتوان تميز كرد و با يه خرده آب سرد روي آن به طور كامل نجاست را از روي آن منزه كرد.
اما خلل لكه خون كم آب گرديده ما‌نده روي فرش ميباشد كه برخي نظريه دارا‌هستند كه لكه خون كم آب گرديده روي فرش هيچ وقت منزه نمي‌شود ولي راهكارهايي براي آن وجود داراست.از بي آلايش ترين اقدامات اين ميباشد كه مي‌توانيد پارچه اي را پاره اي به سركه سپيد فارغ از عطر آغشته فرمائيد بر روي فرش بكشيد.
درصورتي كه هم زمان مقدار يه خرده نمك يا اين كه جوش شيرين هم روي لكه بپاشيد اثر آن دو موازي ميگردد.
اين شغل را به آرامي و با شكيبايي تكرار فرماييد تا لكه به ندرت اثرش از في مابين برود و در پايان با دستمال منزه نم دار روي لكه بكشيد تا به طور كامل پاك شود.
گاهي لكه مقاوم خيس ميباشد در‌اين‌صورت‌ ميتوانيد بخارشوي را با فشار به سمت لكه خون بگيريد و آن‌گاه با دستمال منزه روي آن بكشيد.
نكته: اما براي فرش دستباف به جهت دقيق‌خيس بودن آن از بخارشوي هيچ وقت به كار گيري نكنيد چون آب گرم به رنگ فرش دستباف زخم مي‌رساند و منجر تركيب رنگهاي آن مي شود.
به كارگيري از جوش شيرين براي فرش دستباف سود بهتري مي دهد. استعمال از صابون خانگي رختشويي و يا اين كه ريكا هم قادر است براي تميز كردن لكه خون از فرش اثر گذار باشد.
در هر شكل بعداز لكه گيري در خانه نمك ها و جوش شيرين هاي مازاد را به طور كاملً از فرش منزه نماييد و اذن ندهيد وارد بافت فرش گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.