روش نگهداري از روفرشي

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

روش نگهداري از روفرشي

۱۵ بازديد

براي محافظت از روفرشي ها عالي ميباشد آنان  بهترين قاليشويي در مشهد  در معرض نوروفروغ بدون واسطه آفتاب قرار ندهيد. به خواسته پرهيز از عده شدن روفرشي آن را توسط شالوده مبل اثبات نگه داريد. گرد و غبار جانور بر روي آن را جاروكشي فرماييد تا به بافت آن نفوذ نكند. هر تعدادي ماه يك توشه آن را بشوييد تا آلودگي هاي آن به نيكي تميز گردد. براي شستشوي روفرشي خويش نيز با دقت به نوع الياف آن مواد شستشو استانداري را گزينش فرماييد.
مزايا به كار گيري از روفرشياز مزيت هاي به كارگيري از روفرشي مي شود به امداد به نگهداري و نظافت و سالم فرش اشاره كرد. اين فرمان به خصوص براي عده اي كه دارنده فرزند بوده و يا اين كه شمارشان زياد است بسيار كاربردي و موءثر ميباشد. استعمال از روفرشي سبب ساز عدم ساخت لكه بر روي فرش گرديده و در مواقع نياز به راحتي قابل شستشو و ردوبدل است نسبت به شستشوي فرش بسيار راحت خيس ميباشد. همينطور تابش بي واسطه روشنايي آفتاب بر روي فرش به گذر زمان موجب از دربين رفتن بافت فرش و تغيير‌و تحول رنگ و چگونگي رنگ ميگردد. ولي به كار گيري از روفرشي اين خلل را برطرف نموده و به تندرست فرش ياري مي نمايد. همينطور از ساييدگي الياف فرش، پوسيدگي فرش و نفوذ گرد و خاك به باطن بافت فرش نيز پرهيز مي كند.
طريق هاي شستشوي روفرشيصحت دارد كه روفرشي ها به مراد مراقبت و عدم آلودگي فرش ها به عمل ميروند، ولي خودشان در گير كثيفي و آلودگي مي‌شوند و نياز به شستشو دارا‌هستند. ولي شستن روفرشي ها نسبت به شستشوي فرش بسيار شل خيس و سهل خيس ميباشد و نياز به مهارت و تخصص خاصي ندارد. مگر در مواقعي كه روفرشي ها از الياف و مواد خاصي ايجاد گرديده باشند.
شستن روفرشي‌ها در خانهبراش شستشوي روفرشي خويش،برخلاف شستشوي فرش نياز به فرصت متعددي وجود ندارد. قبل از استارت به شستن روفرشي مي بايست نوع الياف آن را بشناسيد و سبب ساز ماده هاي شوينده متناسب با آن را تعيين نمائيد. يكي شايسته ترين مواد شستشو براي شستشوي روفرشي همچون نظافت كردن فرش، استعمال از شامپو فرش ميباشد. اين ماده با اعتنا بدين فرمان كه منحصر به فرد شستشوي فرش ميباشد به بافت و الياف روفرشي نيز آسيبي وارد نمي نمايد.
شستن روفرشي در جامه شويييكي‌از ديگر از طريق هاي شستشوي روفرشي، استعمال از ماشين جامه شويي ميباشد. در‌اين نحوه نياز به صرف انرژي و فرصت متعددي وجود ندارد. ولي درين طرز نيز بايستي به نوع و مال روفرشي اعتنا داشته باشيد. چون روفرشي هايي كه به طور دستباف ساخت‌و‌ساز مي گردند را نمي اقتدار با ماشين جامه شويي شست و شستشوي آنها با اين شيوه باعث تغيير تحول رنگ و فساد آن مي گردد. همينطور در شستشو با ماشين خرقه شويي مي بايست به وزن روفرشي نيز اعتنا نمود. قدرت و ظرفيت ماشين جامه شويي در‌اين نحوه بسيار اصلي ميباشد و در شكل شستشوي روفرشي هاي هنگفت ممكن ميباشد به دستگاه زخم وارد خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.