دلايل زرد شدن فرش بعد از شستشو

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

دلايل زرد شدن فرش بعد از شستشو

۱۱ بازديد

فرش مثلا مهم‌ترين و اصلي ترين وسيله هاي هر بهترين قاليشويي در مشهد  منزلي به‌حساب مي‌آيد و زيبايي و شادابي آن در گرو تميزي آن خواهد بود. اكثري از اشخاص اين تجربيات را داشته اند كه حتي با وجود يك سري رتبه شستشو فرش شاهد زرد رنگ شدن ريشه ها و حتي بافت مهم آن بوده اند. اين اختلال مي‌تواند دلايلي زيادي داشته باشد و در حالتي كه كه به طور بدون نقص و ظريف برطرف نشود ممكن ميباشد حتي سبب ساز زخم به فرش و كوتاه شدن قدمت آن گردد و اساسي خيس از آن فرشي كه اخيرا شستشو داده شد‌ه‌است همچنان آلوده و كثيف به حيث خواهد رسيد.معمولا وقتي كه اشخاص شخصا مبادرت به شستشو فرش مي نمايند و از سرويس ها قاليشويي ها به كار گيري نميكنند شاهد اين اختلال خواهند بود به اين دليل‌كه تخصص و مهارت كافي در شستن و كم آب كردن فرش ها را ندارند. روي هم رفته مايحتاج ميباشد كه از مواد و ابزار قابل قبولي براي شستن فرش ها استعمال شود، اشخاص مهارت و تخصص كافي داشته باشند، فرش ها به نيكي كم آب گرديده و بعد به كارگيري شوند تا اين نقص‌ به وجود نيايد و در شكل زرد رنگ شدن نيز از راهكارهاي گوناگون براي برطرف كردن آن مي اقتدار بهره برد كه به دنبال به پژوهش آن پرداخته شود.
انگيزه رنگ زرد شدن فرش بعداز شستشوهمان طور كه گفته شد در برخي از مواقع فرش هايي كه شستشو داده گرديده اند مبتلا تغيير‌و تحول رنگ گرديده و رنگ زرد مي گردند كه معمولا هم تغيير و تحول رنگ به تنهايي نخواهد بود و بوي زننده اي نيز پيدا مي نمايند كه منجر زشت شدن فرش و كاهش ارتفاع قدمت آن مي‌گردد. مي قدرت اظهار كرد بزرگترين ادله زرد رنگ شدن فرش ها بعداز شستشو عدم رعايت اصول شستن و عدم كم آب كردن درست آن ميباشد. به عنوان مثال وسيع ترين دلايل زرد رنگ شدن فرش ها مي شود به مفاد پايين اشاره نمود:
ماندن زرداب در فرشيكي مهم‌ترين دلايل زرد رنگ شدن فرش ها پس از شستشو عدم آبكشي مطلوب و باقي ماندن زرداب در بافت هاي آن ميباشد. بعداز آنكه اين زرداب در ريشه ها و بافت فرش كم آب گردد سبب ساز زردي ريشه ها و بافت آن مي گردد. مايحتاج ميباشد كه در حين شستشوي فرش به نيكي زرداب آن بيرون خواهد شد. در شرايطي كه اشخاص شخصا فرش ها را شستشو مي‌دهند ميتوانند از پارو و اسباب اينچنيني براي بيرون كردن زرداب به كارگيري نمايند و يا اين كه از سرويس ها قاليشويي هاي داراي اعتبار مانند قاليشويي طهران به كار گيري نمايند و در غايت فرش را به طور بي نقص كم آب كنند.
به كار گيري از شوينده ‌هاي نامناسبيك كدام از ديگر از انگيزه هاي زرد رنگ شدن فرش ها پس از شستشو به كارگيري از شوينده هاي نامناسب و اسيدي ميباشد. معمولا اشخاص معمولي دانشي درخصوص شوينده ها ندارند و از مواد مختلفي براي شستشو فرش به كارگيري مي نمايند فارغ از آنكه از چگونگي و سود آن درايت داشته باشند. اين شوينده ها معمولا در نقاط متعدد فرش ساخت لكه هاي زردرنگ مي نمايند. شوينده هايي كه خاصيت اسيدي داشته باشند و يا اين كه از آنزيم هاي قدرتمند برخوردارند مي‌توانند خلال زردرنگ كردن فرش سبب ساز از در ميان رفتن بافت آن نيز بشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.