پر فروش‌ترين تابلو فرش‌

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

پر فروش‌ترين تابلو فرش‌

۷ بازديد

لبريز فروش‌ترين تابلو فرش‌ بهترين قاليشويي در مشهد در بازار كشورمان معمولاً به چندين آيتم بستگي داراست. نخستين، استادي كه تابلو فرش را بافته ميباشد و دوم طرح تابلو فرش كه بر طبق چه موضوعي بافته گرديده‌است و سوم نخ‌هايي كه براي بافت تابلو فرش به فعاليت رفته‌اند. مبني بر طرح تابلو فرش، به‌دنبال يكسري تا از طرح‌هاي پر بازديد را اسم مي بريم:
- تابلو فرش خفته در گلشن

- تابلو فرش ضيافت پاپ

- تابلو فرش كوچ عشاير

- تابلو فرش پيانو زن

- تابلو فرش شعر سرا برنا

- تابلو فرش گلشن ونيزي
بر پايه ي مال تابلو فرش و نخ‌هايي كه در آن به كار گيري مي‌گردد به ترتيب تحت ميباشد:
- ابريشمي: در بافت تابلو فرش ابريشمي از نخ‌هاي ابريشم اصل استعمال ميگردد، نخ ابريشم از پيله كرم ابريشم بدست ميايد. بها تابلو فرش ابريشمي بالاست اما مقاومت و ماندگاري آن بيش تر از ساير ميباشد در صورتيكه به تابلو فرش‌هاي ابريشم اصل نگاه نماييد مي بينيد، گره‌هاي محكمي در آن وجود داراست كه هر چقدر اين گره‌ها دقيق‌خيس و سفت‌خيس باشند، مقاومت و ارزش فرش فراتر خواهد بود.
- پشمي و كرك: كرك يه خرده لطيف‌خيس از پشم ميباشد و از كتف كردن مو حيوان بدست ميايد، مقدار كرك بسيار معدود ميباشد و مبرهن ميباشد كه تعداد تابلو فرش‌هاي كرك در بازار معدود باشد البته تعداد تابلو فرش‌هاي پشمي بسيار بيشتر ميباشد اما به نسبت نوع پشم و نژاد حيواني كه پشم آن چيده گرديده و همينطور نوع ريسندگي، بها تابلو فرش مختلف خواهد بود. اين تابلو فرش‌ها ماندگاري و زيبايي خاصي دارا هستند اما به پاي ابريشم نميرسند.
- نخ‌هاي تصنعي (اكرليك): يك ويژگي اصلي در رابطه نخ‌هاي تصنعي و مصنوعي وجود دارااست و آن هم اينكه ضد حسايت مي باشند. اين را هم به خاطر داشته باشيد كه بها آنان كمتر از دو نوع گذشته ميباشد.
مبتني بر نكاتي كه در رابطه گونه هاي متعدد تابلو فرش گفتيم، هر فرد مبتني بر ذوق وسليقه و ميزان دارايي خويش مبادرت به خريد تابلو فرش خواهد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.