انواع داركشي فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

انواع داركشي فرش

۱۰ بازديد

داركشي فرش از طريق هاي متفاوت سنتي بهترين قاليشويي در مشهد  و نصفه صنعتي شكل ميگيرد. از گونه هاي داركشي فرش در كشور ايران مي شود به داركشي فرش لولايي، داركشي فرش پرسي و داركشي فرش قلاب كشي اشاره كرد.
طرز هاي داركشي فرشدر داركشي فرش لولايي كه روشي سنتي ميباشد، فرش روي الوارهايي كه در كنار يكديگر چيده گرديده اند، ميخ كوب ميشود. با كشيده شدن فرش، اشكالات و كجي هاي آن بر طرف ميشود. هر دستگاه داركشي فرش از دو محرمانه الوار تشكيل ميگردد كه يكي‌از آنها اثبات و ديگري دارنده يك سري لولاي فلزي ميباشد.
در نوع ديگري كه داركشي فرش پرسي ميباشد محور اساسي بر نگه داشتن و كشيده شدن فرش ميباشد. درين شيوه يك دستگاه بي نقص فلزي كه بر روي اساس هايي قرار مي‌گيرد. درين طرز از ميخ و تخته به كار گيري نميشود. در داركشي فرش قلاب كشي نيز همچون طريق هاي پيشين در بالا ارتفاع و پهنا فرش در تعدادي نقطه اندازه گيري مي‌شود و به دو طريق فعاليت خويش را اعمال ميدهد. در طريق اوليه تيم ها يكي از بين بر گردانده و روي فرش قرار مي‌گيرند و ميان آن‌ها فلزي با اسم سيخو قرار مي‌دهند و تيم هاي زوج و شخص متواتر را روي يك سيخ گره ميزنند. در نحوه دوم تيم هاي زوج و شخص را گرد مي نمايند بعد سيخو را از دربين آنان عبور ميدهند.
همانگونه كه پيش خيس به آن اشاره نموديم فرش دستباف يك كدام از گونه هاي فرش ميباشد كه در بازار جمهوري اسلامي ايران وجود داراست و دوست داران بسيار متعددي را به خويش تخصيص داده ميباشد. براي ساخت و ساز اين فرش هاي دستباف از داركشي استعمال مي كنند. داركشي به تخصص و مهارت بسيار متعددي نياز داراست. همينطور شست و شوي فرش دستباف بايستي به وسيله اشخاص حرفه‌اي و زبده انجام شود. به همين خواسته فعال‌ساز‌ي قاليشويي در طهران بسيار رو به ارتقا ميباشد.
در واقع فرش در معرض آلوده و كثيف شدن و كثيفي بسيار متعددي قراردارد و از همين رو پاك كردن آن اهميت متعددي بر ظواهر و سالم اعضاي خانواده دارااست. آلودگي و كثيفي فرش باعث زشت شدن و از در ميان رفتن زيبايي آن مي‌گردد. از آن جايي كه فرش دستباف بها متعددي داراست و شستن آن پاره اي مشقت بار ميباشد، پيشنهاد ميشود چنانچه داده ها و مهارت مورد نياز براي شستن فرش در منزل را نداريد، مسلماً از سرويس ها قاليشويي داراي اعتبار براي اين شغل ياري بگيريد.
قاليشويي نوين يكي شناخته گرديده ترين و داراي اعتبار ترين قاليشويي ها در طهران ميباشد كه با استعمال اشخاص حرفه اي و زبده و كارشناس و به كار گيري از دستگاه هاي توسعه يافته مبادرت به ارائه سرويس ها فرش از قبيل شست و شو و رفوگري و داركشي و …. مي كند. شما عزيزان مي‌توانيد براي كسب داده ها بيشتر و استعلام از بها ها با همياران ما در قاليشويي نوين تماس نتيجه ها فرمائيد و از موعظه هاي آنها برخوردار گرديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.