انواع موكت ها

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

انواع موكت ها

۱۱ بازديد

موكت كبريتييكي‌از ديگر از اشكال موكت ها، موكت كبريتي ميباشد بهترين قاليشويي در مشهد  كه احتمالاً آن را در بخش اعظمي از فضاهاي اداري و مسكوني چشم‌ايد. اين موكت‌ها معمولاً پباده سازي معمولي ‌اي دارا هستند. يكي‌از بي آلايش ترين و ارزان ترين اشكال موكت محسوب مي گردند موكت‌هاي كبريتي معمولاً بافتي زبر و رنج دارا هستند و از طرفي بسيار مقاوم مي‌باشند. قرار دادن اجسام سنگين روي نيمكت‌ها موجب جراحت ديدن به آن نمي شود و به جهت بي آلايش بودن ميتوانيد از آن در هر فضايي كه دوست داريد به كارگيري فرمائيد. معمولاً از موكت‌هاي كبريتي براي پوشاندن راهروي هتل‌ها و فضاهاي پرتردد به كارگيري ميگردد، به همين برهان بدين نوع موكت‌ها موكت‌هاي هتلي نيز گفته ميشود.


اشكال موكت نايلوني
يكي‌از مرسوم ترين محصول‌هايي  كه از آن براي ايجاد موكت استعمال مي گردد، نايلون ميباشد. موكت‌هاي نايلون بافتي قابل انعطاف و يك دست دارا هستند. از طرف ديگر در قبال لكه شدن و جراحت نيز بسيار مقاوم مي‌باشند. جذاب ميباشد بدانيد كه حدوداً ۹۰ درصد موكت‌هايي كه در منزل‌ها به كارگيري ميگردند موكت‌هاي نايلوني يا اين كه پلي آميد مي‌باشند. اين موكت‌ها در هتل‌ها نيز به وفور گزينه استعمال قرار ميگيرند، چون مقاومت بالايي در قبال پاره گي و جراحت و كپك زدن دارا‌هستند.
به صورت معمول ارتفاع قدمت موكت‌هايي از محصول نايلون در بين ۱۲ تا ۱۵ سال ميباشد و از آن جايي كه ظاهري ديدني دارا هستند، تحت عنوان رايج ‌ترين نوع موكت شناخته ميگردد. ارزش موكت‌هاي نايلوني نسبت به موكت‌هاي پشمي ‌نيز مقرون به صرفه خيس ميباشد.
موكت الفينموكت الفين كه به آن موكت پلي پروپلين نيز گفته مي شود، يكي‌از دوست داستني ترين گونه هاي موكت‌ها مي‌باشند كه بيشتر براي گوشه و كنار‌هاي اداري گزينه به كارگيري قرار ميگيرند. اين موكت‌ها كه جديدا در فضاهاي خانگي نيز به كارگيري مي گردند، جنسي مشابه به پشم طبيعي دارا هستند و از طرف ديگر مقاومت بالاي اين موكت موجب گرديده تا براي به كارگيري در فضاهاي به هم ريخته و پرتردد بسيار مطلوب باشند. اصلي ‌ترين مزيت موكت‌هاي پلي پروپلين قيمت خوب و نصب سهل و آسان آن ميباشد. از طرف ديگر اين موكت‌ها تنوع بسيار متعددي دارا هستند و نظافت كردن آنها نيز بسيار معمولي ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.