داركشي فرش دستباف چيست؟

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳

داركشي فرش دستباف چيست؟

۷ بازديد

فرش يك كدام از وسايل و لوازمي ميباشد بهترين قاليشويي در مشهد  كه موجب جلوه بخشيدن به فضاي خانه مي‌گردد. فرش دستباف از دير گشوده تا كنون در منازل اهل ايران بسيار پر كاربرد بوده ميباشد. فرش ها چينش خانه را بسيار خوشگل مي كنند و جلوه اي خاص به آن مي‌بخشند. اين فرش ها به شيوه هاي گوناگوني ساخت ميشوند كه گرانبها ترين و قيمتي ترين آنها، فرش هاي ايجاد گرديده بوسيله دست ميباشد. فرش دستباف نوعي از فرش ميباشد كه براي تشكيل داد و ايجاد آن از دار قاليبافي استعمال مي‌شود. داركشي فرش كاري تخصصي ميباشد كه بوسيله اشخاص حرفه‌اي و با تجربه شكل مي‌گيرد.
فرش دستباف با اعتنا به نوع ساخت و ساز و زحمت بسيار متعددي كه دارااست، تحت عنوان يكي كالاهاي اساسي در صادرات جمهوري اسلامي ايران و به بياني آرم مملكت به حساب آورده مي شود. شست و شوي فرش هاي دستباف به جهت نازكي و آلرژي و قيمت بالايي كه دارا‌هستند، تخصصي بوده و نياز به مهارت داراست. به همين ادله براي شست و شوي آنها گزينش شايسته ترين قاليشويي در طهران شرط عقل است.
قاليشويي نوين يك كدام از داراي اعتبار ترين و شناخته گرديده ترين قاليشويي ها در طهران ميباشد كه با استفاده عده اي حرفه اي و داراي تخصص مبادرت به ارائه سرويس ها فرش از قبيل شست و شو و رفوگري و …. كرده است و شما با فرضي راحت و يقين خيال ميتوانيد فرش دستباف خويش را به آن‌ها بسپاريد. چون پاك كردن ريشه فرش دستباف نياز به مهارت و تخصص خاصي دارااست. ما درين نوشته‌ي علمي كوشش كرديم تا نكاتي راجع‌به فرش دستباف و داركشي آن در چنگ شما در اختيار بگذاريم تا شما عزيزان با مطالعه مطالب آن در مواقع نياز بتوانيد خريد و گزينش برنده تري را تجربه نمائيد. پس تا انتهاي اين نوشته ي علمي با ما همدم باشيد.


داركشي فرش چه ميباشد و چرا از آن استعمال ميشود؟يكي‌از مهمترين فرايند ايجاد فرهاي دستباف، داركشي ميباشد. دار كشي در ساخت و ساز فرش دستباف بدين استدلال اعمال مي‌شود كه فرش دقيق خيس و زيباتر ساخته گردد. در واقع استعمال از داركشي فرش كاري ميباشد كه مي بايست با لطافت و ملاحظه صورت پذيرد. چون در غير اين شكل فرش ظاهري كج و ناموزون پيدا مي نمايد و زيبايي خويش را از دست مي‌دهد. از طرف ديگر داركشي براي رفع كجي و يك نواخت بودن بافت فرش هاي دستباف و همينطور عدم فرو رفتگي ها و برآمدگي ها از داركشي فرش به كار گيري مي‌شود. البته داركشي براي رفع كجي هاي تعالي بي اثر بوده و بهره اي ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.