چرا نبايد قاليشويي را در منزل انجام دهيم؟

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

چرا نبايد قاليشويي را در منزل انجام دهيم؟

۷ بازديد

فرش ها و قالي ها همواره  بهترين قاليشويي در مشهد  در معرض گرد و خاك و كثيفي مي باشند.
با شستشويي متناوب و درست مي اقتدار هم به تميزي و هم به ارتفاع قدمت آن امداد خواهد كرد.
در قبلي بيشتر عموم فرش هاي خويش را در خانه مي شستند.
ولي امروزه به خيال اشتباهات معاش شهري و مسائل گوناگون كه به‌دنبال نوشته‌ي‌علمي به آن مي‌پردازيم،
نكته :شستشوي فرش در خانه ايده قابل قبولي وجود ندارد.
او‌لين مرحله شستشوي هر فرش خاك گيري از ان ميباشد، امروزه به جهت كوچكي منزل ها، بوجود امدن گرد و خاك و هواي الوده اين فعاليت در خانه امري درست نمي‌باشد. مرحله بعدي شستشو، لكه برداري از فرش ميباشد، فرش هايي كه دارنده لكه هاي مختلفي مي‌باشند ممكن ميباشد با ريختن آب و پودرشستشو اثبات شوند و ديگر تميز نگردند در حاليكه چنانچه فعاليت را به قاليشويي بسپاريم، قادر خواهيم بود اين ايراد را حل نماييم.
تفاوت شستن فرش در خانه با قاليشويييكي‌از مهم ترين فاكتور كه از قاليشويي در خانه خودداري مي كند استعمال از آب آشاميدني است، مصرف بالاي آب، با دقت به كمبود آب در سال هاي اخير، نوعي بي توجهي به منابع انرژي و به هدر دادن اين مايه حيات ميباشد در حاليكه در قاليشويي ها ، آب با فشار به فرش اجرا ميشود كه به نوع خويش از مصرف بالاي اب به معيار چشمگيري ياري مي كند.
يكي‌از عواملي كه درين مورد نبايد از خاطر پيروزي، خطر قاطي شدن رنگ فرش هاست، برخي قالي ها هنگام شستشو، رنگ ميدهند به خصوص نصيب هايي كه رنگ لاكي يا اين كه قرمز‌رنگ دارا هستند و اين رنگ در رنگ بخش هاي ديگر فرش حل گرديده و سبب ساز ميگردد بخش هاي سپيد يا اين كه بخش هاي ديگر فرش تغيير تحول رنگ دهند و فرش از جلوه و زيبايي بيفتد پس چنانچه احتمال رنگ دادن قالي خويش را ميدهد توصيه مي شود قالي خويش را جهت شستشو به قاليشويي بسپاريد.
جراحت به الياف قالي از ساير كارداران مانع شستشوي فرش ها در خانه جراحت به الياف قالي ميباشد. برخي قالي ها به ويژه قالي هاي دستبافت به جهت نوع بافت و ظرافتشان، الياف هاي حساسي دارا هستند كه ممكن ميباشد حين شستشو اسيب ببنند و فرش را از كيفيت بيرون كنند. معمولا در هنگام شستشوي فرش در خانه باب بود براي بيرون كردن آب از فرش، بر روي آن ظرف مي كشيدند اين فعاليت براي الياف و پرزهاي قالي مطلوب وجود ندارد و سبب ساز نازك شدن و در سود اسيب ديدن فرش مي‌گردد.نكته ديگر كه بايستي بيان كرد جراحت ديدن فرش در اثر شكستگي ميباشد، معمولا هنگام قاليشويي در خانه، فرش را تا مي نمايند اين دستور منجر كم آب شدن و شكستن فرش از نصيب تا خورده مي شود.
در انتها ممكن ميباشد گشوده هم با رعايت مجموع نكات فرش عالي ابكشي نگردد و مقدار كف در آن باقي بماند، اين زحمتي دوچندان براي شستشوي مجدد و به كارگيري مجدد آب ومواد شوينده مي طلبد.
نداشتن فضاي كافي براي شستشو، زحمت زياد، بعد ها تبارك فرش ، سنگين شدن فرش هنگام ابكشي و… از ساير كارداران گشوده داراي جهت شستشوي فرش در خانه است.
در چه شكل قاليشويي را در خانه اجرا دهيم؟به رغم مورد ها بالا، گشوده هم مي قدرت فرش هايي كه خصوصيت هاي خاصي دارا هستند را در خانه شست.
۱- فرش هايي كه بعد ها كوچكي دارا‌هستند و نياز به آب و ماده شوينده كمتر دارا هستند از اين گزاره ميباشند.
۲-فرش هاي كوچك به راحتي لول گرديده و به هنگام آبگيري سنگين نمي گردند و نسبتا سريعتر از فرش هاي بزرگتر كم آب ميگردند.
۳- فرش هاي ذيل پانصد كتف نيز به جهت داشتن پرزهاي كمتر.
۴- مدل بودن نيز از اين دستور مستثني نيستند.
در صورتيكه قصد به شستن فرش ها در خانه خويش داريد به نكات تحت دقت نمائيد؟
قبلي شستشو در صورتي‌كه شم ميكنيد كه ممكن ميباشد.
فرش شما رنگ بدهد يك گوش منزه كن تر به بخش هاي رنگي فرش چنددفعه بكشيد.
در‌صورتي‌كه گوش منزه كن رنگي شد، عالي ميباشد فرش را براي شستشو به قاليشويي بفرستيد و از شتسشوي ان در خانه اجتناب فرمائيد.
گذشته شستشو مطلقا خاك فرش را بگيريد.
ترجيحا از پودرهاي دستي آنزيم دار استعمال كنيد، ميتوانيد قبلي شستشو، پودر قاليشويي را در اب گرم حل نمائيد و بعد از آن روي فرش بريزيد.
در هنگام ابكشي، هيچ زمان فرش را تا نكنيد، فرش را لول نماييد.
فرش لول گرديده را در كناره اي قرار دهيد تا آب آن بيرون شود
فرش را جلوي افتاب پهن فرمائيد تا ميكروب هاي باقي‌مانده در آن بوسيله نوروفروغ خورشيد از دربين بروند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.